כמה שילמו לקים ז’ונג איל?

ההסכם ל"פירוקה" של צפון קוריאה מגרעין הולך ומתגבש. וזה הזמן והמקום לבקש סליחה מראש שאין לה שום משמעות מאחינו בני האדם, 23 מיליון בני האדם, ליתר דיוק, שחיים במקום הארור הזה, הידוע בכינויו "מחנה הריכוז הגדול בעולם". אחרי שהמטורף ימות, ואולי מישהו יואיל בטובו לחשוף באופן מלא ומפורט את הזוועות שחולל במחנות הריכוז שלו והניסויים בגז, לא ממש נוכל לטעון שלא ידענו – כי לא רק שידענו, עשינו יותר מזה – שילמנו על זה.

השיחות עכשיו התאפשרו מכל מיני סיבות, ביניהן שתיים חשובות במיוחד – קודם כל הוכנה התשתית, עם חידושו של המו"מ בעניינים הפיננסיים בין ארה"ב לצפון קוריאה לפני מספר שבועות, כאשר כבר לפני זה הודיעו "חוקרים" אמריקנים שמצאו כי לפחות חצי מהכסף שמחזיקה המדינה בחשבונות בנק במקאו שהוקפא על ידי ארה"ב מגיע ממקורות "חוקיים". כבר כתבתי על זה כאן. הסיבה השניה היא הענקת דומיננטיות לסין בניהול השיחות, וחיזוקה כשחקנית פוליטית מובילה, תוך כדי ויתור על כל עיסוק בסוגיות שקשורות לזכויות אדם. סין, אגב, גם מגרשת פליטים מצפון קוריאה בחזרה למדינתם, בטענה כי הם "פליטים כלכליים" בלבד, למרות שידוע שהעונש על "עריקה" מהמדינה הוא מוות או מחנה ריכוז. גם על זה כתבתי כבר כאן. קים היקר בוודאי שמח מאוד לראות אותה בראש השולחן.

באופן רשמי הם מקבלים סיוע ראשוני שווה ערך ל-50 אלף טונות של נפט כבד בתוך 60 יום מסגירת הכור הראשי והמתקנים הנלווים, ובהמשך יקבלו עוד 950 אלף טונות. דרום קוריאה אמורה לספק להם חשמל. את מה שסוכם בשיחות הפיננסיות, מטבע הדברים, לא נדע לעולם. "no clear resolution", אבל אווירה "חיובית".

יפן, אגב, לא ממש בעניין היום, מאחר והיא מעוניינת "לפתור את בעיית החטיפה של אזרחים יפנים" על ידי צפון קוריאה, ו-Abe אומר שלמרות שהקוריאנים הודו בכך, הם לא הציעו פתרון משביע רצון לסוגייה. ואגב נוסף, בסוכנויות מציינים כי במדינה יש אלפי מערות ומחילות שמשמשות להסתרת פרוייקטים שונים. למעשה, הם אמרו "countless".

בלה, בלה, בלה, בלה ועוד קצת בלה.

אז מה אמרנו, Never again?

ואולי יש מקום גם להזכיר את הפליטים הסודנים והופעתם בפני ועדת הפנים של הכנסת בסוף ינואר. פליטה אחת אמרה לחברי הוועדה: "החלטנו להגיע לישראל כי הבנו שליהודים יש סימפטיה לכאלה שעברו רצח עם. אני מקווה שתבינו מה שאנחנו עוברים ותעזרו לנו".

ותגובת משרד הפנים: הנושא נמצא בבחינה כוללת, מול כל הגורמים הרלוונטיים. "מחד מדינת ישראל מחויבת לא להשיב פליטים למקום בו צפויה סכנה לחייהם, מאידך הסוגייה מעלה נושאים ביטחוניים ומדיניים ועל-כן היא נבחנת בדרגים הבכירים יותר".

בינתיים, אגב, יש פליטים שיושבים בכלא. ללא הגבלת זמן. פשעם היחיד הוא הנאיביות, המחשבה העצובה, האופטימית וחסרת הקשר למציאות שלמדנו משהו.

***

מדהים אותי לראות את הכשל החינוכי העמוק כל כך במדינה המסכנה שלנו. מילא מה שאירע אתמול, אבל התגובות עליו היום? הבחורה מנסה להצדיק את גזענותה באוייבותה של הקבוצה הכללית האמורה המונה כמה מיליונים של בני אדם, על כל נשיה, טפיה וזקניה, הרי ידוע שכל תינוק ערבי קופץ מהרחם עם רצון עז להשמיד אותי (ואולי גם סכין?), אין ספק. ואין שום קשר בין זה לבין העובדה שיש סכסוך בינינו, או לשום דבר אחר שקשור למציאות החיים.

אגב, "ילדה" בת 20, שיכולה להצביע ולשתות אלכוהול, לכתוב בלוג ולהופיע בטלוויזיה, יש לה אחריות על מעשיה ועל מילותיה, וגיל הוא לא תירוץ לגזענות.

ובתגובה אוטומטית נוסח תומכי גודווין לעניין ראיתי כשלים כאלו (או שמא דמגוגיה זולה?) בהבנת הנקרא וחוסר יכולת (או אולי רצון? טרם החלטתי) חשיבה בסיסי כל כך, שזה כאב. ושלא נדבר על הטיעון הרלטיביסטי המגוחך, ש"אני שונאת ערבים" זו "האמת שלה", ודעה לגיטימית שאין שום הבדל מהותי בינה לבין "אני שונאת אפרסמון". 

0 תגובות בנושא “כמה שילמו לקים ז’ונג איל?

  1. בתאריך ה-08\1\1 תתקיים ב"ה עצרת ענק בגן הורדים של צופי ירושלים בנושא זכויות אדם בצפון קוריאה. כולם להגיע !!!

  2. אפרסמון זה טעים.

    אני ממש מרגיש טיפש, אבל אני חושש שאני צריך הסבר לגבי מושא ההתייחסות של החלק השני של הפוסט – אני קורא אותו באיחור קל ולא ממש מובן לי על מה מדובר… 😐

  3. סין מגרשת לצפון קוריאה וגם לא מתרגשת יותר מדי מהעוולות שנעשות שם מהסיבה הפשוטה – גם בסין יש מחנות ריכוז, וצנזורה כמעט מושלמת. איך אמר לי פעם איזה סיני – העולם לא יודע על סין מה שהממשלה לא רוצה שידעו ובסין יש איזורים שלמים של "ניסויים" בהם אין לאף עיתונאי דריסת רגל. מי אמר מחנות ריכוז?

  4. "…אבל מה התירוץ של המערב? הם רעבים כבר 11 שנים, הם בטח התרגלו?"

    המערב לא צריך תירוץ, הוא הרי לא יודע שום דבר, נכון לדיונים האלה.
    אבל נפט מריח טוב, ומתוצרי הלוואי שלו אפשר להכין המון דברים.

  5. יוחאי – סנקציות? איזה סנקציות? אני שמעתי על הסכם עם סין שנחתם לאחרונה בהיקף של 16 מיליארד דולר לפיתוח של שדות גז, ועוד איזה משהו עם רויאל דאטש של. בקיצור, סנקציות מיי אס.

    רוגל – גם אני לא מאמינה, ולכן אגב, הזכרתי את "המחילות".

  6. בצפון קוריאה הם עברו לחיות על נפט.

    בענין איראן, התעלמת מהסנקציות של האו"ם, שגם שרי החוץ של אירופה אישרו את התוכניות ליישמן. הסיכוי למלחמה באיראן הוא קלוש ביותר, אבל משבר בהחלט קיים.

  7. אני גם לא ממש מאמין שהוא יתפרק מהנשק הגרעיני. הנשק הגרעיני הוא תעודת הביטוח שלו ומה שהבטיח שהוא לא יקבל את הטיפול שמקבלות שותפותיו ל-"ציר הרשע" של בוש. מה שאנחנו רואים כאן זו שותפות אינטרסים בין קים-איל, שזקוק לנפט ולהפשרת חשבונות הבנק שלו, וממשל בוש שזקוק נואשות להציג הישג כלשהוא (גם אם "ההישג" הינו ניגוד מוחלט לדוקטרינה שהציג בוש בנאומו על מצב האומה בשנת 2002).
    האירוניה היא כמובן שבוש חוזר על המשגה של קרטר בהתנהלותו עם צפון קוריאה, משגה שהוא ועוזריו הזכירו לא אחת.

  8. אגב, אני חייבת להוסיף עוד משהו – שמתם לב שהסיוע שיינתן בתמורה הוא בנפט, ולא כולל מזון? קים בוודאי שלא ביקש, לא ממש אכפת לו מהעם שלו שרעב כבר 11 שנים, אבל מה התירוץ של המערב? הם רעבים כבר 11 שנים, הם בטח התרגלו?

  9. ולמרק – הלוואי שמה שאתה אומר היה נכון, ואכן זה היה הולך בדרך שלי. בינתיים, קראתי יותר אנשים מכובדים לכאורה שחושבים שגזענות זו דעה לגיטימית מאשר כאלו שלא. כאילו שלא היתה שואה (אבל הם בטח חושבים שהכחשת שואה זו לא דעה לגיטימית, ושיש לאסור עליה בחוק. מעניין איך הם מצדקים את זה).

  10. ק.ה – אני חושבת שזה מקרה קלאסי של אלוהים מת יחי האלוהים החדש.
    מדע בדיוני? הלוואי. יותר כמו שחזור היסטורי, בסגנון "אלימלך עלה בסערה השמימה" רק בלי החדר התאוששות.

  11. לי אכפת. ואני מקווה שלעוד אנשים. תחשוב איפה היה העולם אם היו אנשים שאכפת להם במרתפי הבירה של מינכן.

    יוחאי – אני מצטערת, אבל לעניינים האלו אני לא יכולה שלא להתייחס בציניות. אין משבר גרעין עם איראן. היא יצואנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם. אם אתה חושב, נגיד, סתם כדוגמא, ששיראק סתם פלט את מה שפלט, תבדוק מהי אחת החברות הגדולות ביותר בצרפת (או שתבדוק מה עושה חברה בשם areva) ומה האינטרסים שלה. אם אתה חושב שסין תעשה מה שארה"ב אומרת לה לעשות תבדוק נתונים שהתפרסמו חמים מהתנור לגבי העודף המסחרי של סין והגירעון המסחרי של ארה"ב. ואם אתה חושב שרוסיה תנקוף אצבע לקידום או הגנה על אינטרסים אמריקנים, תקשיב לפוטין. איראן היא לא עיראק, ואיראן היא בוודאי לא צפון קוריאה. אם ההסכם הזה ישפיע איכשהו, הוא דווקא יעזור לאיראן, ולו רק בגלל שהוא מחזק את סין. ואם יש משהו שסין צריכה, זה נפט.

  12. זיו, הבעיה עם הגישה הצינית היא שאנחנו כל כך עסוקים בלהכות בעצמנו שאנחנו כבר לא מצפים לשיפור. אז זה לא רק היהודים שרואים את כל הזוועות ולא עושים כלום, וזה די טבעי לא לרצות להתערב. אני חושב שאנחנו צריכים לדרוש יותר מעצמנו ומנציגנו בממשלה, ולא לוותר בגלל ששכנענו את עצמו שהמצב אבוד.

  13. פאקצה מטומטמת מחפשת ריגוש בפרובוקציות זולות.
    למי אכפת ממנה?

    נכון שהיא הפכה לסמל של דור הכלום בעיננו הקשישות, אבל היא לא יותר מילד שמצייר על הקירות רק כדי שאמא תעניש אותו. פשוט כי זה סוג הצומי היחיד שהוא מכיר.
    (מה שמזכיר – פרק השבוע של פאמילי גאי – סטואי ופנטזיות אס.אם)

    לגבי קוריאה, נו באמת "שואת הארמנים" מישהו? אנחנו העם הנבחר ולכן על קצה איבר המין הזכרי שלנו כל השאר. מותר לנו לעשות הכל, ולא מעניין אותנו אף אחד אחר בעולם. עברנו את השואה ילדה!

השאר תגובה