הצעת סיוע לחברי הכנסת בנוגע לחוק האינטרנט החדש

הבנתי שאתם מתקשים לנסח את החוק הזה כמו שצריך, כפי שקראתי אצל כמה מעמיתי הבלוגרים המלומדים. אני ממליצה לכם לבדוק כיצד התמודדו עם העניין כאן, למשל. או אולי כאן. בסך הכל, כפי שניתן לראות, אנחנו בחברה טובה בעניין הזה. לא בדיוק ה-OECD, אבל בכל זאת. ושימו לב – גם כאן יש עוד כמה רעיונות למדינות שאפשר אולי לפנות אליהן לצורך ייעוץ, אם כי נדמה לי שעם רבות מהן אין לנו יחסים דיפלומטים, אבל אני בטוחה שתצליחו להגיע אל החברים שם בצינורות כספיים כלשהם. אולי בעסקה הבאה, תכניסו סעיף של ייעוץ בענייני אינטרנט תמורת נשק. בהמשך, אפשר אולי להמשיך ולאמץ כמה מהמנהגים הדי רווחיים ובסך הכל די משתלמים מבחינה שלטונית, כמו למשל סחר באברים (עסק מצויין לקופה הקטנה שלכם), גולאגים למתנגדי משטר וגולשים באתרי הימורים (אגב, לא דיברנו לא מזמן על הקמת קזינו בישראל?) ועונש מוות בסקילה על אכילת חזיר בשבת. ובבניין האייטולות ננוחם.

בהצלחה.

0 תגובות בנושא “הצעת סיוע לחברי הכנסת בנוגע לחוק האינטרנט החדש

  1. אני מעדיפה תמיד שהחרא יצוף על פני השטח. בהנחה שמישהו אכן רוצה לנקות, זה יקל על מלאכת הניקיון…

    ולמוטי – גם אני לא ממש בעד הפצה חופשית של פורנוגרפיית ילדים וכדומה, אבל אני חושבת שכמו בכל עניין אנושי, צריך לדבר על הגבולות בצורה רצינית ולקבוע אותם לאחר דיון ציבורי כזה. בכל מקרה, אני ממש לא חושבת שחסימה של אתרי פורנוגרפיה לילדים היא מה שיפתור את הבעיה, כמו שאני לא חושבת שחוקים נגד אמירות גזעניות יפתרו את בעיית הגזענות. יש רק דבר אחד שיכול להתמודד עם "נזקי" החירות, וזה לא הגבלת החירות, אלא חינוך להתמודדות עם החירות. חינוך ביקורתי, ז"א.

  2. הזכרתי את זה (בקצרה) בבלוג של אפי פוקס, אבל ברשותך, אני אכתוב על זה גם כאן.
    זה לא עניין טכני מסובך מדי להפעיל איזשהו מסנן תוכן.
    זה בהנחה שמה שעומד בבסיס הצעת החוק זה אכן דאגה לקטינים.
    אם חבר הכנסת כל כך מוטרד מהחשיפה של קטינים לפורנו, שיועיל ויפעל למען איזשהו קמפיין שיעורר מודעות אצל ההורים לכלים כאלה.
    זה יהיה הרבה יותר שפוי.
    כלומר, אמצעי זיהוי ביומטרי לפני כניסה לאתרים? מאיפה הוא בכלל מכיר מילים כאלה? טוב, בטח העוזר הפרלמנטרי שלו ניסח את הצעת החוק (אגב, אם כבר אז תכתוב משהו קצת יותר מנומק ומעמיק. זה יותר מדי לבקש? שלפחות יהיה ברור מה אתה רוצה מאיתנו).
    אולי הוא יציע גם חוק שמחייב את אזרחי המדינה למסור למדינה את כתובות וסיסמאות המייל שלהם כדי לוודא שאף אחד לא שולח פורנו לקטינים, ובכלל, מנועי חיפוש זה לא המקור היחיד.
    רשתות שיתוף, צ'אטים, IRC.
    אז מה? חוסמים הכל? מחזירים את הרשת לימים שלפני שטים ברנרס לי המציא את הWWW?
    נגלוש רק בשביל מחקר אקדמי?

    והערת שוליים: עכשיו קראתי את הצעת החוק.
    הוא מציע עונש מאסר לספק שלא יחסום אתרים כאלה.
    הדיבורים על אירן כבר לא נשמעים לי כמו סתם נפנוף צבעוני.

    הערת שוליים2: איכשהו אני מרגיש מעט נלוז כי בגדול גם אני לא מאוד בעד חשיפה של קטינים לפורנוגרפיה ואיכשהו יוצא שאם אני נגד החוק אז אני בעד הדחת קטינים.
    אגב, בהיותי קטין, לפני פרוץ האינטרנט לחיינו, לא היתה לי בעיה להשיג פורנו.
    תרחיש אפשרי, אם החוק יתקבל, זה שבני נוער שלא יורידו פורנו מהרשת, אל יגיעו למקומות מפוקפקים יותר כדי להשיג.
    זה אולי נשמע דרמטי, אבל boys will be boys.

השאר תגובה