קירח מכאן ומכאן

הסיפור של עסקת טיב טעם הוא סיפור מאוד מעניין, שמעורר אצלי כמה וכמה תהיות. 100 מיליון דולר זה סכום מאוד גדול לזרוק על רשת ששווה הרבה פחות מזה, בלי לעשות שום בדיקת היתכנות. בעיקר אם השאיפות שלך הן פוליטיות. ומה הרוויח גאידמק מכל העניין? לפי מה שנראה, הוא יצא קירח מכאן ומכאן.

הוא אולי עשה רעש גדול עם הכשרת טיב טעם, צעד שלכל בר דעת היה ברור שהוא חסר כל הגיון עסקי ושקול לסגירת הרשת (כן, התחרות בשוק המסחר הקמעונאי בישראל היא תענוג אמיתי. תשאלו את בדש), אולי כדי לפנות לאלקטורט החרדי בירושלים, אולי כדי לפנות לאלקטורט המסורתי במדינה, אבל מה יצא לו מזה? את טיב טעם ומזרע הוא לא יכשיר, אבל בכל זאת הוא הכניס לשם כסף. ולא כפיצוי על ביטול העסקה, כפי שהוסכם, אלא ברכישה של 10% מ"אנטר הולדינגס" שמחזיקה ב-37% מטיב טעם. זאת אומרת, שהוא שותף למכירת החזיר המזוויעה המתרחשת במדינת היהודים הטהורה ואף ירוויח ממנה.

מבחינה פוליטית, זה פשוט מפגר. ברגע אחד הולך כאן גם האלקטורט הדתי-מסורתי, וגם האלקטורט החילוני (ובעיקר הרוסי). או שמא הוא בונה על זה שהדתיים והמסורתיים במדינת ישראל כל כך מטומטמים, שהם לא יבינו את המהלך הפשוט הזה, או לא יתעניינו? וחוץ מזה, אפילו מבחינה פוליטית, לא כדאי לצאת מפגר או פתי או בעל אינטרסים שלא מסוגל להשתלט על דחפיו, בעסקים, בעיקר לא באקלים הפוליטי ששורר כיום בישראל. ומבחינה עסקית, כל העניין נראה מטומטם לגמרי. איש עסקים, מיליארדר (אבל בתחום החד ספרתי, לא וורן באפט), זורק סכום כל כך גדול רק כדי לגלות יומיים לאחר מכן ש"הוצאת מוצרי הבשר הלא כשר והורדת מחירים אגרסיבית בחנויות יפגעו קשות בסיכויי הרשת לשרוד בתחרות הקשה בתחום הקמעונאות", כפי שנאמר בכתבה היום בדמרקר, ולהחליט שהעסקה אינה כדאית? זה נראה רציני?

תזכירו לי, אלו עסקים עושה איש העסקים הזה (חוץ מנשק ויהלומים באפריקה, כמובן)?

***

אולי שמתם לב שאני לא כותבת שום דבר על עזה. האמת, שזה פשוט קשה לי מאוד. מה כבר יש לומר על הדבר הזה, כל כך צפוי מראש ועדיין כל כך נורא? מה כבר יש לומר לגבי התנהלות ישראל בעניין, אז ועכשיו, בלי להסתבך עם קולט אביטל? מה כבר יש לומר לגבי הצביעות האמריקנית בנוגע להפצת הדמוקרטיה והשלום, שלא טחנתי כבר שש מאות אלף פעם? מה יש לי לומר עוד חוץ מזה שאני מסתכלת על התמונות האלו, קוראת את הדברים, ומתביישת במדינה שלי, במה שהיא הפכה להיות? מה יש לומר לתושבי עזה חוץ מסליחה, כמה שהיא לא שווה שום דבר ולא עוזרת בכלום? מה נותר עוד לעשות חוץ מלקוות שהשכל יחזור לעולם?

***

זוכרים שראש הממשלה הבטיח לדאוג לניצולי השואה העניים בקול תרועה רמה? נחשו מה קרה? האוצר מעכב את העברת הכספים. שימו לב לזה, מתוך ידיעה במעריב היום:

הועדה הבין משרדית שהוקמה כדי לתת מענה למצוקה הכלכלית הקשה של כ-70 אלף ניצולי שואה העבירה המלצות לראש הממשלה אולמרט ושר הרווחה יצחק הרצוג לפני חודש. האוצר, לפי טענת יו"ר הוועדה, מנכ"ל משרד הרווחה נחום איצקוביץ', מעכב את יישום ההמלצות.

ולמה?

"ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי בימים אלו עוסקת הממשלה בגיבוש תוכנית להרחבת הסיוע לניצולי השואה, וזאת במסגרת תקציב המדינה. "התוכנית המתגבשת נועדה לאפשר את הרחבת השירותים לניצולים, תוך שמירה על מסגרת ההוצאה התקציבית, במטרה למנוע קיצוץ בשירותי רווחה הניתנים לכלל האוכלוסיה", נמסר בתגובת האוצר. "לכשיימצאו המקורות התקציביים הנוספים שעליהם החליטה הוועדה, יורחב הסיוע בהתאם"".

"תוך שמירה על מסגרת ההוצאה התקציבית, במטרה למנוע קיצוץ בשירותי רווחה הניתנים לכלל האוכלוסיה". אני בטוחה שאלו היו גם השיקולים שעמדו לנגד עיניו של הרוזן לוץ שווריין פון קרוסיגק.

אה, ויש לי הצעה מאיפה לגייס את הכספים האלו. אולי חברי הכנסת ופקידי האוצר ושרי הממשלה ושאר הפונקציונרים יקבלו על עצמם קיצוץ של 50% במשכורתם ובפנסיות ובהטבות שלהם למשך כל תקופת חייהם של אותם 70 אלף ניצולי שואה? נדמה לי שזה יכסה חלק לא קטן, ואני בטוחה שהם יצליחו לחיות בכבוד די רב גם עם החצי שיישאר.

עד לאן ניקח את הגועל???

0 תגובות בנושא “קירח מכאן ומכאן

  1. ידעתי שהוא עשה טעות וידעתי שניה אחר כך מתוך הידיעה שטיב טעם קיימת בזכות
    היותה מה שהיא ולא יכולה להישתנות, שהעיסקה לא תתבצע.
    ומה זה עזר לי?
    אני עשיר?
    לא!

    קחו שיהיה לכם מחשבון אם תצתרכו. זה בצד ימין למעלה, תחשבו מאה מליון דולר לפי 4.2

  2. ליד הרחוב שלי היו מפוזרים פשקוולים של "אלוקים שונא זימה" בהמונים ביום של מצעד הגאווה. אז בעצם אלוהים הוא עשיר, יש לו עורכי דין טובים, הוא מתנגד לפורנו – אלוהים הוא וורן באפט?

  3. כי תנובה, אסם, טרה, טמפו, קוקה-קולה, ויסוצקי, תלמה, ויטה, סנו, וחוגלה עדיין חיים, ויש להם כסף שאפשר לנסות להוציא מהם…

    (במאמר מוסגר, אני די נוטה להאמין לטענה שהם פעלו כקרטל. אבל כשיש לך את אלוהים מאחוריך, זוטות כאלה לא צריכות לשבור אותך.)

  4. מעניין. אם זה המצב, אז למה הוא תובע 1.8 מיליארד שקל מתנובה, אסם, טרה, טמפו, קוקה-קולה, ויסוצקי, תלמה, ויטה, סנו, וחוגלה ועוד כמה חברות, בטענה שהן עשו קרטל שחיסל את עסקיו, כפי שמצויין בלינק שהבאתי למעלה, ולא תובע 1.8 מיליארד שקל מכדורי?

  5. תמיד שעשע אותי הסיפור של בדש – הבנאדם הרים אימפריה כלכלית מדהימה, פרסם ספרים על איך הוא הצליח לחמוק מהתנכלויות של מס הכנסה ומה לא, ואז קרה לו אסון: הרב כדורי בירך אותו ואת הרשת שלו. מאז הרשת שלו קרסה ונעלמה מהמרחב הציבורי לחלוטין, והוא פשט את הרגל.

    איך אף אחד עוד לא עשה מזה קמפיין נגד ברכות הרבנים?

  6. בניגוד לכל הגיון ובאופן חד-פעמי אני מוצא את עצמי מקווה שבעניין ניצולי השואה הציבור ייקח על עצמו את תפקידה של הממשלה, לפחות עד שהיא תתעשת. אם אני אקבל על עצמי קיצוץ של 2-3% במשכורתי אני אצליח לחיות בכבוד די רב גם עם מה שיישאר.

    הקימו עמותה – התהליך אינו מסובך. אם זה קשה מידי אז פיתחו חשבון בנק שישרת ניצולי שואה על בסיס כלשהו, ולו שרירותי. פרסמו בקשות לתרומות בבלוגוספירה ומחוצה לה. כל יום. פעמיים ביום. דווחו על היוזמה לתקשורת. אולי ניתן לסייע ל-700 מתוך ה-70000. אולי מישהו בממשלה ייזכר להתבייש. אולי אפילו משהו יזוז.

    אני מתחייב לתרום.

השאר תגובה