ה-CIA ידע איפה אייכמן. כולי התרגשות…

זה השוס הגדול? שה-CIA ידע איפה אייכמן ולא אמר לנו? סניף סניף, זה מה שיש לי לומר. מה כבר אפשר לצפות מארגון שגייס נאצים לשורותיו אחרי המלחמה?

אם מישהו רוצה קצת רקע, אז הנה לינק בנושא, מארכיון הביטחון הלאומי באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, שאוסף ומפרסם מסמכים שעברו דה-קלאסיפיקציה במסגרת חוק חופש המידע האמריקני. זה מסמך ישן, לא מאתמול. ואני אתרגם פסקה שאולי כדאי להתייחס אליה לנוכח הפרסומים ה"מדהימים" מהימים האחרונים:

"המסמכים שחשפה ה-IWG* מראים קשרים נרחבים בין פושעי מלחמה נאצים לבין ארגוני מודיעין אמריקני, ביניהם ה-CIA. למשל, מסמכים מראים שלפחות חמישה עמיתים של הנאצי הידוע לשמצה אדולף אייכמן עבדו ב-CIA, ה-CIA ניסה לגייס לפחות 23 נאצים נוספים, ולפחות 100 קצינים בארגון של Gehlen (תוספת שלי – רשת ריגול של האמריקנים באירופה) היו חברים לשעבר ב-SD או בגסטאפו".

אז הם ידעו איפה אייכמן. מה אני אגיד לכם, לפחות הם לא גייסו אותו לעבוד בשבילם.

* ה-IWG היא קבוצת עבודה שהקים קלינטון ב-1999 לצורך חשיפת מסמכים, בעקבות חוק חשיפת פשעי המלחמה הנאצים (תיקון לספר החוקים האמריקני ולחוק הביטחון הלאומי מ-1998).

והאם ה-CIA של היום (או בכלל, מנגנוני הביטחון האמריקנים) הוא לא מה שהיה פעם? אני אומרת לכם, שאין לי ספק שגם היום הוא היה מגייס נאצים לשירותיו. כמו שהוא הסתמך בהערכות המודיעיניות שלו לגבי עיראק לפני המלחמה על בעל אינטרס שקרן כמו Ahmad Chalabi (אין לי כוח לתרגם שמות, עמכם הסליחה) (אוי, עבדו עלינו, היתה תגובת הארגון), ושלח את המדינה לחרב את חייהם של אזרחי עיראק (וגם את חייהם של אזרחי ארה"ב, בדיעבד. חשבון הוצאות של כ-100 מיליארד דולר לשנה, עם הערכות לעלויות של עד 2 טריליון דולר, כשהגירעון התקציבי שובר שיאים חדשים כל הזמן. כמה עצוב לגלות שמלחמות הן כבר לא עסק רווחי עבור מדינות כפי שהיו פעם) (אבל קלוג בראון ורוט של האליברטון הרוויחה יפה, גם מעיראק וגם מקטרינה). וכמו שהוא, הממשל האמריקני וכל הסוכנויות האחרות (FBI, NSA וכדומה) רומסים היום ברגל גסה את כל עקרונות חופש הביטוי, החירות וכבוד האדם בכל מקום, גם אצלם בבית. ועוד עושים את זה בשם החירות וה"ערכים המוסריים". עד לאן תגיע הציניות… 

0 תגובות בנושא “ה-CIA ידע איפה אייכמן. כולי התרגשות…

  1. תתחדשי על הבלוג. מצויין!
    לא שהיו לי מחשבות אחרות.
    ואת מה שיש לי להגיד אוסיף הרבה יותר מאוחר. עכשיו – מכון כושר ואחר כך עבודה ואחר כך תענוגות.

  2. חן חן על התגובה אצלי וברכות לאתר ולפוסט זה במיוחד.
    השבתי לך אצלי, אך אני יכולה לחזור על עיקרי הדברים. שלדעתי יש רלוונטיות לשאלות שאת מעלה לא רק במישור ההיסטורי עיוני.

  3. הדבר המעניין בדבריו, הוא שההוראה היתה לתפוס נאצי. נאצי, לא נאצים. מה שחשוב היה הסמליות שבדבר. (וזו דווקא מחשבה נכונה).

    אני מניח שגם אחרי שנתפס אייכמן נמשכה הפעילות באגף הזה, ולא זרקו לפח טיפים שהגיעו על נאצים פזורים, אבל סביר, ומשתמע מן הדברים, שהיא הופחתה מאד.

  4. הבוקר התראיין רפי איתן ברדיו בנידון.

    הוא אמר שבן-גוריון נתן הוראה לתפוס נאצי – נאצי, לא נאצים – ואחרי שנים אחדות יצא (איך? לא פירט יותר מדי) שתפסו את אייכמן.
    תחילה ניסו לחפש אחרים, למשל מרטין בורמן, סגנו של היטלר, שהמוסד הגיע למסקנה (הנכונה) כי הוא נהרג בסוף המלחמה והשמועות על כך שהוא חי ומסתתר אי-שם שגויות. לאחר מכן התמקדו באייכמן.
    הם לא ידעו שהאמריקנים יודעים פרטים על אייכמן, אך הם ידעו שהם מעסיקים נאצים, למשל בפרוייקטים מדעיים בתחום הגרעיני והרקטי. (בראון, לדוגמה). כמו כן ידעו על טכנוקרטים נאצים למיניהם, שהתשלבו בממשל של מערב גרמניה בשנות החמישים. (הידעת,אגב, שהקנצלר השלישי של מע’ גרמניה, קייסניגר, היה חבר המפלגה הנאצית מאז 1933?).

  5. השימוש הציני של האמריקאים בפושעים נאצים למטרותיהם אינו צריך להפתיע בדבר. הציניות לא נולדה במאה ה 20 וכדאי להפנים שאנוכיות היא הקבוע היחיד מבין חוקי משחק משתנים שבפוליטיקה, או לצערנו גם מעבר לה. בשנות החמישים המלחמה הקרה נכנסה להילוך מפחיד, והאמריקאים נכנסו לפאראנויה. זכורה תקופת הרדיפות הפנימית של סנטור מקארתי. הקומוניסטים נראו אז לאמריקה כאיום הגדול ביותר על העולם החופשי ועל ’ערכיו’. אמריקה כמובן אהבה לראות את עצמה כמגינת החופש והמערב, מצודת הצדק האחרונה בעולם פוסט-מלחמתי מאיים.. הנאצים לשעבר הצילו את עורם תמורת הלשנות אמיתיות או מדומות על קומוניסטים, והבטן האמריקאית השבעה של CIA היתה מן הסתם משוכענת שהיא עושה את הדבר הנכון
    מי שזוכר -או רוצה להיזכר- האמריקאים גם העסיקו מדענים גרמנים בתוכנית הגרעין שלהם, פרוייקט ’מנהטן’ בלוס אלאמוס, שמשם נולדה לבסוף פצצת האטום של הירושימה ונגאסקי
    יום טוב
    ביי
    נ.ב בלוג טוב, קבלי ברכות

    • יונית, נידמה לי שהצועד יותר בכיוון
      ניראה לי שדוקא ההשערה של הצועד קרובה יותר למציאות. אך שהיום מאד באופנה להראות שהיהודים היו במניין הקורבנות הרבים של הנאצים, הרי יש גם צד מהותי בבחירת היהודים כקורבן לא רק החולשה היחסית.
      אני קוראת לאחרונה חומר על העיסוק האזוטרי ועל האמונות של הנאצים, או לפחות של חלק מהם ומתרשמת שחלקם של היהודים ברעיונות האלה הוא מרכזי. חלק מזה נראה לי כמו השפעות נוצריות מוכרות וחלק אף מוזר יותר. כפי שאני מבינה חלק מהאמונות האלה ממשיכות להתקיים אך עברו תמורה מסויימת לנוכח שינוי המצב המדיני.

      כמובן, גם את זה אפשר היה להתאים לגזע או דת אחרת, אך בינתיים מדובר במסורת כלשהי שראשיתה במאה התשע עשרה ואולי קודם לכן.
      עד שלא הוכח אחרת, נאציזם פה סה כולל מרכיב עקרוני ביחס לתפקיד היהודים אך ישנם גם יהודים שחושבים כך, ולכן ההגדרה שלי רחבה מספיק לכלול גם יהודו-נאצים כמאמר פרופ לייבוביץ.

      נידמה לי שישנה איזו אשליה שמדינת ישראל – לו היתה קיימת – היתה גורמת לכך שהתופעה היתה ניראית אחרת, ומכן שכיום הדברים כביכול לא רלוונטיים. אך הנה הגילויים האחרונים חושפים שאין זה נכון, ול

  6. קודם כל, אני שמח שצדקתי ומתמלא כאן.

    ידוע שלארגוני ביון יש דרך להשתלט על ארגונים מתחרים דרך גיוס ראשיהם או צמרתם(ע"ע אבישי רביב). מה שאותי הפתיע בהקשר לפרשת תפיסתו של אייכמן, הוא אוסף עדויות שראיתי בתכנית תעודה בריטית, לפיהן כששמעון ויזנטל בא למוסד עם תיק שלם על אייכמן, הם אמרו לו שאין צורך והם כבר יודעים הכול.

    התחושה שלי היא שבארץ הפרשה הושתקה, בנימוקים מנימוקים שונים. ראש המוסד דאז, איסר הראל, הכחיש מעורבות של ויזנטל. אחרים טענו שהוא בא עם עדויות, אבל כמותו היו עוד אלפים עם עדויות סותרות. יכול להיות, מצד שני, שמדובר בשת"פ עם האמריקנים.

    אין לי ספק שיש מקרים כאלה גם היום. לאור קשרי המסחר הענפים בין משפחות בוש ובן-לאדן, תמיד קיים סיכוי שאב"ל הוא מושתל אמריקני (וייתכן שגם פועל למניעת טרור). השאלה היא האם זה באמת רע.

    במקרה של אייכמן, ייתכן שתפיסה מוקדמת שלו הייתה חושפת סוכנים אמריקניים, מביאה למותם שלהם ואולי למותם של אחרים. מקרים כאלו חייבים להיות מוכרעים ע"י שיקול דעת של אנשים בודדים, במקרה הזה גם אמריקניים, מה לעשות.

    • כאילו, נאצי, איזה שיבוא?
      אייכמן בכל זאת היה מאוד סמלי, כבן אדם שאחראי על ענייני היהודים ברייך. מנגלה לא התעניין באופן מיוחד ביהודים. הצוענים היו יכולים להעמיד אותו למשפט באותה מידה.

  7. הו, זה עוד כלום!
    איך את חושבת שבכלל היה לאמריקאים איזשהו סיכוי במירוצי החימוש הפסיכוטיים של המלחמה הקרה?
    לנאצים-לשעבר היה תפקיד קריטי בכל מערכת הביטחון של האמריקנים! ככלל, מהגרים אינטליגנטיים מאירופה לארה"ב זכו בג’ובים לא רעים על מנת להראות לקומי’ז האלה מה זה. בכללם, כמובן, יהודים שנמלטו מאירופה של שנות השלושים-ארבעים. תחשבי על האירוניה בזה! יהודים ונאצים עובדים יחד על פצצות לא-קונבנציונליות וחלליות בשביל האמריקאים כדי לנצח את הרוסים במלחמה הקרה! אותי באופן אישי זה שיעשע עד מאוד.

    • שהם גם מקורות ציטוט viable לגמרי… בעיני, למשל, דאגלס אדאמס הוא שווה ערך מבחינת איכות הציטוטים לכל פילוסוף קאנוניסטי באשר הוא.

      טוב לי אולי לא יצא מזה, אבל אני מקווה שלעולם דווקא יצא מזה משהו טוב, ולו הקטן ביותר… (את המגלומניה הקלה (בעירבון מוגבל) שבה אני לוקה אני לא חושבת שציינתי, אז אציין אותה כאן).

      • נסה את האתר שלינקקתי אליו למעלה מאוניברסיטת ג’ורג’ וושינגטון, עם כל הכבוד ל-ynet…
        בחיי שאני לא מבינה מה ההתרגשות הגדולה כאן. הדבר הזה קטן לעומת מה שכבר נחשף.

השאר תגובה