איזהו חכם? הלומד מניסיונם של אחרים…

במקרה נתקלתי באוסף של ציטוטים, ומהם קיבצתי את הרלוונטיים ביותר לסוגיות הבוערות של היום, ושקשורים לכל הנושאים עליהם שפכתי כאן מילים למכביר. קצת חומר למחשבה, אף פעם לא מזיק. (טוב, תלוי את מי שואלים. גבלס דווקא היה חולק עלי).

אכן, צודק המגיב חייש, ולהלן תרגום זריז (ופתוח לביקורת) של הציטוטים:

"The people can always be brought to the bidding of the leaders . . . All you have to do is to tell them they are being attacked and denounce the pacifists for lack of patriotism". (Hermann Goering)

תמיד אפשר לגרום לעם לעשות את רצון מנהיגיו… כל מה שצריך לעשות זה לומר להם שהם מותקפים, ולגנות את הפציפיסטים על חוסר פטריוטיות. (הרמן גרינג)

"What good fortune for those in power that the people do not think". "It also gives us a very special, secret pleasure to see how unaware the people around us are of what is really happening to them". (Adolf Hitler)

איזה מזל טוב יש לאנשים שנמצאים בשלטון שהעם לא חושב … זה גם גורם לנו הנאה מיוחדת וסמויה לראות עד כמה האנשים שמסביבנו אינם מודעים למה שבאמת קורה להם. (אדולף היטלר)

"If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State". (Joseph Goebbels)

אם אתה מספר שקר גדול מספיק וממשיך לחזור עליו, בסופו של דבר אנשים יאמינו בו. ניתן לשמר את השקר רק כל זמן שהמדינה יכולה להגן על אנשיה מההשלכות הפוליטית, הכלכליות ו/או הצבאיות של השקר. בשל כך, חיוני וחשוב שהמדינה תשתמש בכל כוחותיה כדי לדכא מחלוקת (או – התנגדות), כי האמת היא האויב הגדול של השקר, ולכן האמת היא האויב הגדול ביותר של המדינה. (יוזף גבלס)

***

"War will exist until that distant day when the conscientious objector enjoys the same reputation and prestige that the warrior does today". (John F. Kennedy)

המלחמה תמשיך להתקיים עד לאותו יום רחוק שבו המתנגד המצפוני יהנה מאותם מוניטין ויוקרה כמו אלו שמהם נהנה הלוחם היום. (ג'ון פ. קנדי)

"Few of us can surrender our belief that society must somehow make sense. The thought that The State has lost its mind and is punishing so many innocent people is intolerable. And so the evidence has to be internally denied". (Arthur Miller)

מעטים מאיתנו מוכנים לוותר על האמונה שהחברה חייבת איכשהו להיות מובנת והגיונית. המחשבה שהמדינה איבדה את דעתה ומענישה כל כך הרבה אנשים תמימים היא בלתי נסבלת. ולכן יש להכחיש מבפנים את העדויות. (ארתור מילר)

"I am a firm believer in the people. If given the truth, they can be depended upon to meet any national crisis. The great point is to bring them the real facts". (Abraham Lincoln)

אני מאמין גדול באנשים. אם נותנים להם את האמת, ניתן לסמוך עליהם שיעמדו בכל משבר לאומי. הנקודה העיקרית כאן היא להביא בפניהם את העובדות האמיתיות. (אייב לינקולן, חבר שלי)

***

"The darkest places in hell are reserved for those who remain neutral in times of moral crisis". (Dante)

המקום החשוך ביותר בגיהנום שמור לאנשים שנשארים נייטרליים בזמנים של משבר מוסרי. (דנטה)

"One of the penalties for refusing to participate in politics is that you end up being governed by your inferiors". (Plato)

אחד מהעונשים על סירוב להשתתף בפוליטיקה הוא שבסוף אתה מוצא את עצמך נשלט על ידי אנשים נחותים ממך. (אפלטון. הפילוסוף, לא הבלוגר)

"Never doubt that a small group of thoughtful committed people can change the world: indeed it's the only thing that ever has!" (Margaret Meade)

אל תפקפקו לרגע בכך שקבוצה קטנה של אנשים חושבים ומחוייבים יכולה לשנות את העולם. למעשה, זה הדבר היחיד שאי פעם עשה את זה. (מרגרט מיד)

0 תגובות בנושא “איזהו חכם? הלומד מניסיונם של אחרים…

  1. נהדר.
    אבל – היות ומראש חלק מהציטוטים הם לא באנגלית במקור, היה אפשר להרביץ סשן תרגום זריז לטובת וכו’.
     
    The darkest places in hell are reserved for those who remain neutral in times of moral crisis
    בזה אני מאד מאמין.

השאר תגובה