לשקם את מוסד הנשיאות – למנות את אלי ויזל

קיומו של מוסד ייצוגי זה בסך הכל לא דבר רע. כמו שראינו בתאילנד, למשל, זה יכול להיות דבר מייצב ברגעי משבר קשים. שם זה אמנם מלך, אבל לנו אין היסטוריה של מלכים (ואין מה לקפוץ, לא שכחתי את מלכי ישראל, אבל 2,000 שנים זה לא טווח זמן בר ייחוס). ויתכן ששיקום המוסד הייצוגי הזה דווקא יכול להיות דבר חיובי, צעד ראשון בדרך לשיקום שאר המוסדות הרקובים והמנוונים שלנו.

אי לכך, הבוקר מצאתי את עצמי, לראשונה בתולדותיי, חושבת שהצעתו של הר וולמארט היא דווקא די חיובית. איך אומרים, לפעמים מתוך שלא לשמה. אלי ויזל לתפקיד הנשיא זה רעיון מצויין. קודם כל, בגלל שהוא יוצא (הרעיון ,כאילו), אפילו אם שלא במודע, נגד המנהג המגונה להפוך את המוסד הזה לפרס ניחומים (חחח) לפוליטיקאים שרוצים להיפטר מהם. אבל גם בגלל האיש עצמו.

אלי ויזל יכול להיות בדיוק האיש שאנחנו צריכים. אני באופן אישי אוהבת את איך שהוא מדבר וכותב, ולרוב גם את הדברים שהוא אומר. אבל בעיקר את האופן שבו הוא אומר אותם. הוא דמות ציבורית מוערכת בכל העולם, וכמו שהוא מביא כבוד לסיגט, הוא יכול להביא כבוד גם לישראל כולה.

עכשיו יש רק בעיה אחת – איך לשכנע אותו להסכים. אני מעריכה שהסיכויים קלושים, ובסוף ניתקע עם כל מי שיתמודד מול פרס.

Elie Wiesel's Foundation of Humanity

0 תגובות בנושא “לשקם את מוסד הנשיאות – למנות את אלי ויזל

  1. אני חושב שבהחלט אפשר למצוא דמות ישראלית שתייצג את המדינה, או לוותר על הסיפור המטופש הזה לגמרי. דווקא לגבי מינוי הנגיד אין לי בעיה שהביאו מישהו לא ישראלי – שם מדובר בתפקיד מקצועי בסופו של דבר, ולמרות שזה מוזר (וללא ספק לא מוסיף כבוד למדינה שמודה שהיא לא מצליחה להוציא מתוכה אדם ראוי לתפקיד) אין בזה בעיה עקרונית שאדם שלא היה אזרח ישראלי ימלא את התפקיד. לעומת זאת כשמדובר בתפקיד ייצוגי פרופר, של מישהו שאמור לייצג את המדינה, אני חושב שמן הראוי להביא מישהו שאכן חי כאן ולא מישהו מבחוץ שייצג אותנו… איינשטיין עוד היה סביר איכשהו כי עוד לא היתה כאן מדינה ובסופו של דבר כמעט כולם היו מהגרים, אבל היום אני חושב שזו תעודת עניות למדינה שלא מצליחה למצוא אדם אחד מתוכה שיכול לייצג אותה בכבוד.

    בלוג מצויין, אגב.

  2. האם יהדותו של ויזל קשורה לעניין, או שהיית תומכת באותה מידה במועמדות אדם בעל שיעור קומה דומה, שאינו יהודי? אני שואל מכיוון שזה לא נמנה על הנימוקים שלך. ("אני באופן אישי אוהבת את איך שהוא מדבר וכותב, ולרוב גם את הדברים שהוא אומר. אבל בעיקר את האופן שבו הוא אומר אותם. הוא דמות ציבורית מוערכת בכל העולם" כאלה יש לא מעטים).

  3. אלי ויזל זה לא זה שצד נאצים?
    לא חסרים לנו בארץ סופרים משלנו ואנשי רוח. אפילו כאלה שעברו את השואה. הבעיה שכולם מיוחסים למפלגה כזאת או אחרת.

השאר תגובה