קול קורא – לעצור את כניסת ישראל ביתנו לממשלה

קול קורא (*) – "אם ישראל ביתנו בפנים – מפלגת העבודה בחוץ"

חברי המרכז: הצביעו נגד

אנו קוראים לחברי מרכז מפלגת העבודה להצביע בעד עזיבת הקואליציה עם כניסתה של "ישראל ביתנו".

עליכם להניח בצד את האינטרסים הפרטיים שלכם ולחשוב על טובת המשטר הדמוקרטי בישראל. כמו גם על הפגיעה האנושה שגורמת כניסת "ישראל ביתנו" לקואליציה לאמינותה של המפלגה וליכולתה לקיים את הבטחותיה לבוחר, הן בתחום המדיני והן בתחום הכלכלי-חברתי.

מפלגת העבודה כנספחת סמרטוטית בממשלת ימין תמשיך בדעיכתה, ללא תלות בזהות היו"ר. כך היה עם היו"ר פרס, כך היה עם היו"ר בן אליעזר, כך עכשיו עם היו"ר פרץ, וכך יהיה בעתיד. אם המפלגה אינה יכולה להשפיע על התנהלות הממשלה, עליה לעזוב אותה. להוביל אופוזיציה לוחמת שתאפשר לה לשקם את אמינותה, להציג אלטרנטיבה רצינית לממשלת קדימה-ימין ומשם לחזור לשלטון.

חברי-הכנסת: סרבו

אנו קוראים לחברי-הכנסת ולשרים של מפלגת העבודה להתחייב אישית: אם ישראל ביתנו בקואליציה – אנחנו באופוזיציה.  

אם גם לכם נדמה כי החלטות מרכז המפלגה אינן מייצגות את רצון הציבור ואת רצון מצביעי המפלגה. אם גם אתם חושבים שה"ממלכתיות" מזויפת, ומייצגת שיקולים צרים של מקבלי ג'ובים ואינטרסנטים, אל תתנו למרכז להמשיך לדרדר את מעמדכם בעיני הציבור.

התחבאות מאחורי "דין התנועה" או מאחורי "מצב החירום הלאומי" לא תעזור לכם אישית ולא למפלגתכם ביום הבחירות. לא משנה כמה יועצים אסטרטגיים תעסיקו וכמה תשלמו להם, לא תוכלו למכור לנו את ישיבתכם בממשלת ימין מדיני וכלכלי כדרך אפקטיבית לקיום החוזה עליו חתמתם עם הבוחר ערב הבחירות.  

המצביעים: התפקדו והדיחו את ההנהגה

אנו קוראים למצביעי מפלגת העבודה, המאוכזבים וזועמים על התנהלות ראשיה מאז הבחירות, להתפקד בהמוניהם למפלגה עוד היום.

עליכם להשתמש בזעמכם בכדי להדיח את כל מי שתרמו באופן פעיל או סביל לזניחת ההבטחות לבוחרים ולסירוסה של מפלגת העבודה, בפרט בנושא תקציב 2007 ובעידוד או אי התנגדות לכניסתה של ישראל ביתנו לממשלה. עליכם להתפקד גם אם נשבעתם שלעולם לא תצביעו עוד למפלגת העבודה, כי זו הדרך היחידה שלכם להעניש אישית את האחראים.  

צוות עבודה שחורה

* הקול הקורא האמור מתפרסם באתר "עבודה שחורה", ואנו פועלים להפצתו בקרב כמה שיותר בלוגרים ותומכים. אם אתם תומכים במה שנאמר כאן, בין אם הצבעתם למפלגה או לא, אתם מוזמנים לפרסם את הטקסט באתרכם, עם הפנייה לאתר.

***

ותוספת שלי (מטעמי ושמייצגת רק אותי):

אתם יודעים כבר שהצבעתי למפלגת העבודה, ואתם גם יודעים שאני עצבנית עליהם (כרגיל, אנדרסטייטמנט) מאז זמן קצר לאחר הבחירות, וה"עצבנות" הזאת רק גוברת לנוכח התנהלותם היומיומית של אלו שהצבעתי עבורם. אתם גם יודעים שאני מאמינה גדולה בצורך הגדול בפעילות של חברה אזרחית. "עבודה שחורה" היא סוג של פעילות כזו, סוג שעבד בעבר (בדרכים קצת יותר מיושנות, מכתבי נייר, כאילו), שעובד בהווה במקומות קצת פחות אפטיים משלנו, וסוג שיכול לעבוד גם כאן.

הפעילות הזאת רצה כבר כמה חודשים, וזוכה להיענות הולכת וגדלה מצידם של חברי הכנסת של "העבודה". אבל בולטת במיוחד שתיקתה של "ההנהגה הבכירה", דהיינו, היו"ר עמיר פרץ. הוא ממלא פיו מים, ולא מגיב לשום דבר. עכשיו, הגיעו מים עד נפש. סיפור ליברמן הוא קש רציני. מפלגתו של ליברמן מייצגת את כל הדברים ההפוכים לאלו שבשבילם הצביעו רבים למפלגת העבודה. באופן אישי, אני סבורה שהאיש והאג'נדה שלו נמנים על הדברים המסוכנים ביותר למדינת ישראל, ולהתנגד להם ולגידול בהשפעתם זו מחוייבות מוסרית מהדרגה הראשונה.

לתומי חשבתי שאדם כמו עמיר פרץ, שדיבר ארוכות על איך כולם אצלו יהיו שווים ורצויים באותה מידה, לא יוכל בשום תנאי לסבול ישיבה בממשלה עם אדם שמבחינתו 20% מאזרחי מדינת ישראל הם מוקצים, ושהפתרון לסכסוך עם הערבים בעיניו זה סוג צבוע של "יישוב מחדש". אבל היום אני רואה שמדווחים בתקשורת שהאיש שהבטיח מפלגת עבודה חדשה חוזר לתרבות הפרגמטיזם הקיצוני, תוך ויתור על כל ערך וכל עקרון, ותמורת סגן שר או ראש ועדה או מתנות פוליטיות אחרות מוכן להמשיך ולהיצמד לכיסאו, במקום לעשות את הדבר הנכון, לנהוג כאיש כבוד וללכת לחזק את האופוזיציה ולבנות אלטרנטיבה אמיתית לממשלת מרטין שלאף המתגבשת.

הוא מפחד להיעלם מהמפה הפוליטית אם יפרוש מהממשלה? אז בואו נעלים אותו מהמפה הפוליטית אם יישאר בממשלה, ונתחיל להבהיר למושחתים ולעלובי הנפש האלו – אנחנו שמנו אתכם שם, אנחנו משלמים לכם את המשכורת וההטבות. יש גבול לציניות, ויש גבול לשקרים.

0 תגובות בנושא “קול קורא – לעצור את כניסת ישראל ביתנו לממשלה

  1. ולו עבור מעט הכבוד העצמי שאולי נותר להם, הדבקות הזאת בכסא חרף כל הנסיבות היא פשוט עלבון מצד אחד, ותוביל להעלמות המוחלטת של העבודה – שכבר היתה בדרך למטה והצליחה להגיע למצבה הסביר (גם אם לא מזהיר) בדיוק בגלל הבטחות ל"הנהגה חדשה" עם יותר סדר יום ופחות דבקות במושב.

  2. אני מבין את העמדה הזאת ומכבד אותה. אבל אני לא כל כך מבין למה בדיוק אתם מצפים. מה התכנית? נניח וההצעה שלכם תצא לפועל והעבודה תפרוש מהממשלה, מה אז?

  3. אני חושב שמדובר בטעות. יציאה של מפלגת העבודה מהממשלה רק תעצים את כוחו של ליברמן, כשהם בממשלה כוחו והשפעתו מוגבלים. כרגע הוא שר לענייני אסטרטגיה או משהו דומה. אני לא רוצה לראות אותו בתפקיד יותר בכיר.
    ליברמן בעיני הוא פוליטיקאי קטן מאוד, שעשה מעט מאוד. הוא הצליח ליצור לעצמו מעין דימוי של "חזק", "גבר", "יודע לטפל בערבים" וכן הלאה, אבל לדימוי הזה יש אחיזה קטנה במציאות. אני לא זוכר שום חוק, הצעה, תכנית, משהו קונקרטי שעליו אפשר לבסס את התדמית הזאת. חוץ מאותה תכנית חלוקה-חילופי אוכלוסין מקושקשת. לדעתי אלו דיבורים בלבד, אוויר חם שמשתלב יופי באווירת הלאומנות הפסאודו ערכית שמתרחשת כרגע.
    וכבר היו גזענים בממשלה, והיו טרנספריסטים בממשלה, אנחנו לא מדברים כאן על איזה תקדים יוצא דופן. אני חושב שלמפלגת העבודה לא כדאי לעזוב. לא בגלל זה, בכל אופן.

    ליברמן הוא אדם בעייתי ופוליטיקאי בעייתי, בלשון המעטה. הייתי שמח אם הוא לא היה קיים במרחב הציבורי ואם הוא לא היה מצטרף לממשלה או לכנסת. אבל הבעיה האמיתית, לדעתי, לא נמצאת בו כי אם בתמיכה שהוא מקבל. זה העם, ואלה הפוליטיקאים שלו

השאר תגובה