נאמנות

"כל אזרח ישראלי ישבע אמונים…מי שיסרב להישבע אמונים, יקבל מעמד של תושב קבע, אך לא יוכל לבחור ולהיבחר ואזרחותו תהיה בבחינת "אזרחות מופחתת."

(נגנב מעמוס, נביא הזעם המינורי, שבעצמו ציטט מאתר האינטרנט של "ישראל ביתנו").

בואו ניקח דוגמא היפותטית. נניח שהיה לי בן זוג, שהיה בוגד בי בלי הרף, מתעלל בי, משפיל אותי, גונב את כספי, לא מאפשר לי להתפרנס בכבוד ולא נותן לי שום חלופה, דורך עלי, דורס אותי, ושולח אותי להילחם את מלחמותיו בלי שום הכנה ויכולת, והייתי נשארת נאמנה לו, מה הייתם חושבים עלי? איפשהו, לא יודעת למה, אבל נראה לי שהייתם הופכים לרגע לוורדה רזיאל ז'קונט.

ולא, אני ממש לא מדברת כאן רק על הערבים אזרחי ישראל, אלא על רבים מתושבי המדינה הזאת, ללא הבדלי גזע, דת ומין, רק משכורת ובונוסים, כולל רבים מאותו ציבור שהר ליברמן אמור לייצג, לפחות לטענת כל מיני פואדים.

שבועת אמונים למוסד בירוקרטי כמו המדינה הדמוקרטית באופן כללי, ובאופן ספציפי למוסד בירוקרטי לא מתפקד כמו מדינת ישראל זה רעיון מחריד. ברור לגמרי שלהר ליברמן יש בעיה קשה לתפוס במוחו את הקונספט של הדמוקרטיה (בכל זאת, היה קצת קשה ללמוד את זה ב"דמוקרטיה עממית"), או שאולי הקונספט הזה מעניין אותו כשלג דאשתקד. אני באופן אישי, בתנאים כאלו, מוכנה ומזומנה לקבל מעמד של אזרחות מופחתת, ואף אראה בזה כבוד. לבחור בזבל האורגני שמועמד כאן לבחירה ולהיבחר למוסדות הריקבון והשחיתות שמהווים כאן רשויות לא ממש מעיד על אזרחות עליונה במדינה הזאת. למעשה, זה כבר מזמן לא מעיד על שום סוג של אזרחות.

אבל מה כל זה משנה בכלל. העיקר שהמרכז אישר, באופן "דמוקרטי".

***

אגב שבועת אמונים, במקרה קראתי משהו על ההיסטוריה של "שבועת האמונים" האמריקנית, שהיום הולכת כך:

"I pledge allegiance to the Flag of the United States of America, and to the Republic for which it stands. One Nation, under God, indivisible, with Liberty and Justice for all".

מעניין לדעת שבגרסתה המקורית השבועה לא כללה את הביטוי "Under God", שהוכנס רק ב-1954 (היום, אגב, מנסים להעיף אותו שוב), והמחבר המקורי רצה ב-1892 להוסיף גם את המילה "equality", אך לא עשה כן משיקולים פוליטיים. אה, ובהתחלה היה כתוב שם "my Flag", ורק אחר כך זה הפך ל-"The Flag of the United States of America".

דווקא שבועה נחמדה בתיאוריה. חבל שהמציאות שם שונה. אגב, איפשהו לא נראה לי שהר ליברמן מתכוון למשהו כזה.

***

ועוד אגב, הרעיון להדיח חברי כנסת בגלל התבטאויות קיצוניות שהציעה האישה (?) (צר לי, היא נראית לי קצת כמו טרנסוויסט) המפחידה הזאת מ"ישראל ביתנו" כולל גם את ההצעות להעמיד חברי כנסת למשפט כמו במשפטי נירנברג (באדיבות הר ליברמן), או אולי את הטענה שלערבים יש פגם גנטי (באדיבות הר בוים), או כל דבר שיוצא מפיו של הר אלדד בערך? שאלה רטורית, לא?

***

תגידו לי שמה שקורה עכשיו זה רק חלום רע.

0 תגובות בנושא “נאמנות

  1. קצת אוף טופיק אבל עדיין רלבנטי:
    אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהפוליטיקה הישראלית מורכבת מחבורה של עסקנים תאבי בצע, חסרי עמוד שידרה, מחממי כיסאות, מעורפלי אידיאולוגיה, מושחתים, משרתי הון וכן הלאה, שישכחו את כל ההבטחות לבוחר ברגע שהם יקבלו תפקיד נוח.
    אז למה שזה לא יהיה נכון גם לגבי ליברמן? למה שדווקא הוא ימלא אחרי ההבטחות שלו? למה שדווקא הוא יתברר כאידיאליסט חדור אמונה וחסר פשרות?

  2. נו, יהיו צחוקים.
    אגב, מעניין אותי מאוד שלא הבעת שום דבר עדיין על התקציב. כשקראתי אותו חשבתי עלייך.

  3. אולי פשוט נגיד שמע ישראל או נניח תפילין כל בוקר? או שחס וחלילה זה ישאיר ציבור שלם מחוץ לתחושת הזהות הישראלית הקולקטיווית. חס וחלילה.

השאר תגובה