מדרך הגאווה

הלכתי למדרך הגאווה (כל הזכויות שמורות לשוקי). ברמה האישית, היה נחמד. ברמה הפחות אישית, היה פאתטי. תיארתי לעצמי שזה מה שיהיה. לא תיארתי לעצמי עד כמה.

לא מזדמן לי להגיע לעיתים קרובות מדי לירושלים. העיר הזאת מעניינת אותי כשלג דאשתקד. שום אצטלה של קדושה והיסטוריה של אלפי שנים לא משנים בכלום את השחיתות, הניוון והדלות שהעיר הזאת נתונה בהם היום. ובנוסף לכל הצרות, שכבר הגעתי לשם היום, הייתי צריכה לעבור ליד בניינים קדושים כל כך, שיש לירוק כשעוברים על ידם. בנק ישראל. המשרד לביטוח לאומי. מינהל מקרקעי ישראל. משרד החוץ של ישראל. בניין אפריקה ישראל. כשהאחרון הוא הכי פחות גרוע שבהם. וזאת בלי להזכיר את הסמל הקדוש מכל שבו נתקלנו בשלב די מוקדם בכניסה לירושלים. ה-M של מקדונלד'ס.

היו הרבה שוטרים. הם היו מאוד חביבים. באמת, מאמץ משטרתי יוצא מגדר הרגיל. האנשים היו חביבים, הנאומים היו חביבים, המוזיקה אחלה, בירה, שמש, חבר'ה, באמת, סבבה. בדרך נדרשנו להראות תעודה מזהה, לעבור בידוק רגיל, ובכניסה, הדובדבן שבקצפת, קיבלנו סרטים ורודים עם מספר. ציינתי כאן כבר כמה פעמים שאני סובלת מאובססיית שואה, נכון? אז לא יכולתי להתאפק, ושאלתי את האיש החביב ביותר עם הסרטים הוורודים, "אז כאן רושמים מספרים על הידיים?" הוא כמובן לא נשאר חייב, ואמר "הפעם ניסינו לעשות את זה יותר ססגוני". זה היה יכול להיות משעשע. אם זה לא היה כל כך עצוב.


הפשרה שהושגה היתה פשרה מאוד מצערת. כן, אלימות זה אכן לא טוב, ופרובוקציות זה לא נחמד. ונכון, ידיה של המשטרה עמוסות אחרי רצח 22 בני האדם בבית חנון. אבל לעניות דעתי, היה עדיף לבטל את האירוע מאשר לעמוד שם, מספר קטן מאוד של אנשים, סגורים באיצטדיון העגום הזה, מנסים להעמיד פנים שהכל בסדר, שכולם בסדר, שכולם אוהבים את כולם, שבקרוב "נראה את הימים האחרים" וש"בשנה הבאה נצעד בירושלים". מה אני אגיד לכם, כולי תקווה שאתם צודקים. איפשהו, זה נראה לי קצת מנותק מהמציאות.

מה שקרה השנה היה צמצום של החופש, כניעה לטרור, ולא לסתם טרור, אלא לטרור מהסוג שמבוסס בעיקר על בורות, טיפשות, שממון וריקנות רוחנית. הסיבה היחידה שהגעתי, בן אדם שונא מצעדים ועצרות שכמוני, היה התקווה שמכאן יצא קול מחאה חד, חזק, רציני ופוליטי, מאוד פוליטי – התעוררות של חברה אזרחית שמבינה שדחפו אותה לגבול (וגם בגלל שרצינגר מההיטלר יוגנד טען שאסור לעשות את זה). אבל אם אפילו המאבק הזה נכנע להונאה עצמית, חד ממדיות ולכל שאר הקלישאות שבעולם, אז איפה בדיוק התקווה?


0 תגובות בנושא “מדרך הגאווה

  1. לא ברמה הערכית. רק ברמת העברית. קראתי בבלוג משפט כזה:

    "עדיף לבטל את האירוע מאשר לעמוד שם, כמות קטנה מאוד של אנשים, סגורים באיצטדיון העגום .."

    ובכן, יש להפנים: אין כ מ ו ת של אנשים. אפילו אם ממספרים אותם. כמות היא מילה שבה משתמשים אך ורק לחפצים דוממים. לכן יש לדבר על מ ס פ ר קטן של אנשים…

  2.  
    הייתי שם מ-1330 עד 1400 הרגשתי ממש כמוך ועזבתי.
     
    אבל אני לא בטוח מי ביאס אותי יותר – המארגנים שהתפשרו או הציבור שלא הגיע. להערכתי רוב אלה שהייתי רוצה לראות שם ולא ראיתי לא "החרימו את האירוע" בגלל הפשרה, אלא פשוט נשארו אדישים.
     
     

  3. לא צריך לחכות עכשיו עד יוני למצעד הבא.
    חשוב להתארגן כבר עכשיו למלחמה בימין הקיצוני.
    זה לא מתחיל ונגמר בדיכוי המיני.
    ליברמן בממשלה וכבר ראינו את ההשפעות של זה ברצועת עזה, בביטול הקמפיין של ההסתדרות בנוגע לאלימות במשפחה, ובכלל ככל שהימין יתחזק לשכבות המדוכאות יהיה הרבה יותר קשה להרים את הראש.

    צריך להתארגן כבר עכשיו!

  4. גם אני חושב שהיה עדיף לדחות, ובכלל עם כל מה שאמרת. אבל כמו שכתבתי אצל יוסי גורביץ, אני דווקא אופטימי לגבי שנה הבאה. האלימות החרדית תביא להם יותר מתנגדים מתומכים, והמשטרה לא תצליח לשחק על הקלף של הביטחון עוד פעם. ואולי לאור השקט שהיה הפעם, בשנה הבאה פחות אנשים יפחדו להגיע.

השאר תגובה