"לנתק כל מגע עם מדינת ישראל"

ב-11.8 תהיתי אם יושב ראש פורום ישובי הגדר ומזכיר מושב מרגליות, איתן דוידי, שרצה בעבר "לנצל את ההזדמנות" ולצאת למלחמה בלבנון – בטענה ש"רק פגיעה עמוקה בתשתית הלבנונית תבהיר לממשלת ביירות את חומרת המצב" – מרוצה עכשיו, אחרי שנוצלה ההזדמנות וכיסחנו ללבנון את הצורה. היום קיבלתי את התשובה.

אותו אחד דוידי מודיע היום שהוא שוקל להתנתק מישראל ולבקש סיוע מממשלת לבנון. הוא מודיע כי החקלאים בצפון מתכוונים לפתוח במרד מסים, ואומר: "זהו צעד ראשון במאבק, ואם הבעיה לא תיפתר בכוונתנו להשבית החל מיום ראשון הבא את כל מערכות החינוך, ולנתק כל מגע עם מדינת ישראל. נקיים הפגנה המונית במושב אביבים הסמוך לגדר הגבול, מושב הצופה על הכפר מרון א-ראס, ונבדוק אפשרות לחתוך את הגדר ולבקש מממשלת לבנון שתדאג לנו, כי המדינה שלנו פשוט מתעלמת מאיתנו".

"החיזבאללה התעלל בנו חודש, אבל ממשלת ישראל ומס רכוש מתעללים בנו כבר שלושה חודשים והסוף אינו נראה באופק. זה אבסורד לראות כיצד החיזבאללה כבר סיים לשפץ את מרבית הכפרים שנפגעו בלחימה בדרום לבנון, ואצלנו שום דבר לא זז", הוא אומר.

ואכן, כבר ב-16 באוגוסט דווח כי החיזבאללה החל להציע לתושבי דרום לבנון כסף לסיוע בשכר דירה, שיקום ורכישת רהיטים חדשים, וכבר באותו יום החל במבצע רישום לקבלת סיוע, והתחייב לספק לאנשים שבתיהם נהרסו שכר דירה לשנה וכסף לרהיטים חדשים, ולאנשים שבתיהם נפגעו כסף לתיקונים ושיפוצניקים. לפי הערכות, איראן תרמה למבצע הזה ביד נדיבה. קצת על זה כאן, וכאן.

***

ומה אתם אומרים, אנשים כמוהו יחשבו פעמיים בפעם הבאה שמישהו יציע "להיכנס בהם"? או שמא טיפשות לעולם חוזרת?

0 תגובות בנושא “"לנתק כל מגע עם מדינת ישראל"

  1. לגבי המטוטלת, אני לא יודע כמה זה טילטול מצד אחד לצד שני.
    לי נשמע שהוא היה ונשאר בצד של הטמבל.

    ולא – זה לא עומד להשתנות…
    יש פה מתמטיקאים שיעזרו לנו למצוא הגיון בסידרה הבאה?
    1967 1973 1982 2000 2006
    כנראה משהו עם הירח וכוכב שבתאי…

השאר תגובה