מס על שקיות ניילון עכשיו~

שקיות נייר זה טוב. שקיות מבד ממוחזר זה אפילו יותר טוב. קונים אחת, ומשתמשים בה באופן רב פעמי. אפשר גם לכבס. יש לי שתיים כאלו מגרמניה, יורו וחצי לאחת. הייתי מאוד רוצה שיפסיקו כאן את השימוש המוגזם בשקיות ניילון. להטיל מס על שקיות ניילון זו הדרך לעשות את זה. אי אפשר, כפי הנראה, לשכנע אנשים בטוב – שזה חשוב ואקולוגי. אפילו בבירת ה-sustainable development, ברלין (וגרמניה באופן כללי), שם צנחה צריכת שקיות הניילון ב-70% רק אחרי שהממשלה הטילה עליהן מס, די קטן אמנם, אבל בכל זאת מס. יש עדיין שקיות קטנות לפירות וירקות, למשל, שלא עולות כסף, אבל בסוף הקניות, אתה לא משתמש בעוד 15 שקיות כדי להחזיר את המוצרים הביתה, אלא בא עם שקיות בד מהבית, קרטונים או עגלות. וזה נוח להפליא, ושקיות הניילון ממש לא חסרות.

בקיצור, לכתוב כל מיני טורים דמגוגיים של "שוב אנחנו נשלם את המחיר" כמו זה שקראתי היום ב"מעריב" זה אידיוטיזם ובערות. כן, זה נכון שיש כאן הרבה דברים אחרים לעשות. במקביל, לא במקום ולא על חשבון ולא על תנאי. כי מה יועיל לנו לפתור את כל הבעיות האחרות, אם עוד 100 שנה, אחרי שנעשה, אם נעשה, שלום וביטחון וכלכלה וחברה, נגלה שהרסנו את הסביבה באופן כזה שלא מאפשר מחייה?

טוב, נו, לפחות ביפן המצב הרבה יותר גרוע.

0 תגובות בנושא “מס על שקיות ניילון עכשיו~

  1. אני לא משתמשת בשקיות ניילון בכלל, גם לא לירקות ופירות
    הכנתי לי כמה שקיות מבד וזה משמש אותי יופי, ניתן לכבס אותם ולהשתמש שוב ושוב
    אני התחלתי לייצר שקיות כאלו ומשבוע הבא הם ישווקו לסופרים.

  2. יש אנשים שחוזרים לחיתולי בד מטעמים אקולוגיים. אני כמובן לא יכולה לייעץ בתחום (וזה גם נראה לי די מבחיל). אולי צריך לפתח פתרון מיוחד להיפטרות אורגנית מפסולת ביולוגית של בני אדם קטנים (ואולי מישהו כבר חשב על זה?)

  3. לא יודע, כאב לתינוק, אנחנו משתמשים בכל כך הרבה שקיות ניילון כדי להפטר מהפסולת הביולוגית שהקטן הזה מייצר, שאנחנו לוקחים שקיות ריקות מהסופר, רק כדי לעמוד בקצב…

  4. ת'נקס.
    כן, זה הוכח כבר ביותר ממקום אחד שהדרך לצמצם שימוש היא למסות. אני, כאמור, נתקלתי בזה בברלין, ואני מאוד בעד. נקווה שלפחות בעניין הזה יצא משהו חיובי מהכנסת, אם כי אני די בספק שהעניין ייאכף. אם את חוק שכר מינימום או את הפחתת המע"מ הם לא מצליחים לאכוף, אז מס על שקיות ניילון, יא רייט.

  5. יש לך יופי של בלוג. רק עכשיו גיליתי.
    אני חושב שמיסוי על שקיות ניילון הוא הכרחי והגיוני. בניו-זילנד למשל יש שקיות נייר דקות לירקות ופירות וכאלה, ובסוף הקניות יש ערימות של ארגזי קרטון שאפשר לשים בהם את הכבודה. בארץ אני עורך קניות עם שקית בד, בדרך כלל, ומשתמש בשקיות הניילון שאני כן לוקח מהסופר, פעם ב, בתור שקיות זבל.
    ניילון לא מתמחזר, שריפה שלו מזיקה לאטמוספירה, הוא עף לים ושם הורג באכזריות דולפינים וצבים, לדעתי צריך לצמצם את השימוש בו כמה שיותר.

  6. במשך תקופה התגוררתי באמסטרדם. שם יש שקיות קטנות ודקות לירקות אבל בשביל שקית גדולה ועבה לכל הקניות צריך לשלם יורו או שניים לאיזו מכונת שקיות. התוצאה הישירה יהא שההולנדים הקמצנים וגם אני פשוט מיחזרנו שקיות.

    מאידך, לפחות בשכונה שלי היו גם חמישה פחי זבל (אורגני, נייר, פלסטיק והשד יודע מה) ליד כל בניין.
    הכל עניין של מודעות הממשלה והעירייה.

  7. לד.ט. ויובל – ראיתי את זה. המרחק מחקיקה לאכיפה בישראל עדיין גדול (וגם המרחק מקריאה טרומית לחוק), אז it remains to be seen אם זה סתם צעד פופוליסטי או משהו אמיתי.

  8. תמיד מחריד אותי לראות את האנשים האלה בסופר. שמים כל שקית חלב בשקית ניילון נפרדת ואז את כל השקיות בתוך עוד שקית אחת.
    רציתי פעם לחשב תוך כמה זמן צורכים בסופר כזה מספיק שקיות כדי שאפשר יהיה לעטוף איתן את כדור הארץ.

השאר תגובה