“תוכנית מרשל” בעזה – אתמול

(ואם לא אתמול, אז עכשיו)

לשר הביטחון עמיר פרץ, בעקבות דבריך המזעזעים לגבי הנחתת מכות כואבות על עזה.

מר פרץ, אמרת בעבר שהנך איש שלום ושאתה הולך בדרכו של רבין. פרט לכך, העובדות מדברות בעד עצמן. אנחנו מנחיתים מכות כואבות מאוד על עזה כבר תקופה די ממושכת, ביניהן הרג מאסיבי של חפים מפשע, הרס תשתיות, חיסולים של מנהיגים לאומיים, דתיים ופוליטיים, ופגיעה קשה באיכות ותוחלת החיים של תושבי המקום המקולל הזה. במהלך התקופה הזאת, הטרור לא רק שלא נחלש, אלא התגבר, הקסאמים על שדרות לא רק שלא פחתו, אלא התרבו. תחושת הביטחון של האזרח במדינת ישראל לא רק שלא התחזקה, אלא נחלשה. מספר האנשים שרואה עתיד למדינה הזאת, עתיד מוחשי – רק הולך ופוחת. ולמקום שבו אמורה להיות המדינה נכנסים אוליגרכים (או סוחרי נשק?) מפוקפקים ופופוליסטים, ומצליחים להשיג בדיוק את מה שהם רוצים. דהיינו, תמיכה ציבורית רחבת היקף. מה שנקרא, "הלבנה".

ואתה, שר הביטחון של מדינת ישראל – תפקיד בכיר וחשוב, בעל השפעה רבה על מציאות חיינו – על מה אתה מדבר? להמשיך בדרך שנכשלה בצורה כל כך דרמטית? להנחית מכות כואבות מטעמי נקמה והשפלה, ולא אסטרטגיה? להגדיל את תקציב הביטחון – שאין בו שום חסר, אלא עודף היסטרי של שומן, וכולנו יודעים את זה? וחוץ מזה, אתה יורד על גאידמק? באיזו זכות? אתה עשית משהו טוב ממנו בתקופה האחרונה? מה אתה עושה בכלל במשרד הזה, אם זה כל מה שיש לך להציע? וזאת, בזמן שכולנו מכירים את ההיסטוריה וכולנו יודעים שיש דברים שכן עובדים, כמו למשל משהו בסגנון "תוכנית מרשל", משהו שישנם כבר אנשים שמוכנים לתרום לו (כמו סטף ורטהיימר, למשל), משהו שלפחות באירופה – היבשת שנחרבה בגלל השפלות ונקמה ושקמה לתחייה כתוצאה מהתוכנית הזאת ודברים דומים –  לא יקשה לגייס לו תומכים.

תתחיל להצדיק את המשכורת שאני משלמת לך, מר פרץ. לי נמאס לממן את ההתעללות בתושבי עזה, שפרט להיותה מעשה שלא יעשה, אנטי מוסרי, אנטי אנושי ואנטי יהודי – גם אין לה שום פואנטה ושום תוצאות. רצית להיות שר ביטחון – קיבלת. עכשיו תתחיל להתנהג כמו שר ביטחון שיש לו שאיפות גם להנהיג את המדינה, ולא כמו יצור נרפה וחסר חוט שדרה שנגרר אחרי כל בעל אינטרס קטן.

***

שוקי אמר לי לעדן את זה אם אני רוצה, נניח, לשלוח את זה. אבל מה, אין לי חשק לעדן, ולכן גם לא אשלח. יוצא לי עשן מהאוזניים בכל פעם שאני קוראת משהו שיוצא מפיו של פרץ. ממש עשן. כמה שבועות מחיים שלי הקדשתי לשכנוע אנשים שהוא לא טיפש, לא עוסק בענייני כבוד, לא מושחת ולא רמאי. אתם מתארים לעצמכם כמה אידיוטית אני מרגישה עכשיו, בעיקר אחרי שהזדמן לי לקרוא את מכתבו של גזבר העבודה, על שוד הקופה הריקה שהתרחש באותו זמן שבו הקדשנו זמן לא מבוטל, בהתנדבות גמורה, לשכנוע אנשים להצביע עבור המפלגה הזאת.

וחוץ מזה, כידוע לנו, האיש ממילא לא עונה.

דברי גזבר העבודה כאן.

(הכי אהבתי את דבריו של כבל בסוף, אחרי ה"חימה הקדושה" וכל זה. "כולם נהגו כך". לא יודעת אם כהן הוא צדיק טהור וזך, אבל שמעתי מספיק "כולם נהגו כך" על דברים מספיק גרועים בשנה האחרונה, מספיק לכל החיים. וחוץ מזה, אני באופן אישי מסכימה לגמרי עם עמדתו של וורן באפט בעניין).

ושקדיה כתבה משהו שאני מזדהה איתו שקרוב לעניין.

***

ועוד יציאה גאונית מבית מדרשו של הגוף הקיקיוני "משרד החוץ הישראלי". בתגובה להחלטה הפחדנית של האו"ם רק לחקור את אירוע בית חנון ולא לגנות את ישראל, החליט הגוף הקיקיוני הזה לטעון שהדבר מהווה "פעולה נגד הנלחמים בטרור".

כן, לחקור את ה"טעות אנוש" או "טעות מכנית" או איך שלא הלבינו ומישפטו את הרצח המתועב הזה, זה באמת מה שמסייע לטרור. לתומי חשבתי שדווקא הצדקה של הרג של חפים מפשע ומעבר על דבר כזה לסדר היום הוא הדבר שמסייע לטרור, מאחר והוא הופך את אופן הפעולה הטרוריסטי – שזו הפואנטה שלו, ולא משנה אם עושה אותו מדינה או ארגון או אדם בודד – ללגיטימי, ושומט את הקרקע מתחת לכל טיעון מוסרי לכאורה נגד הטרור. אבל כמו שאמרתי קודם, רציונליות OUT, טירוף וטיפשות – IN. למה שהפארסה שנקראת כאן "משרד החוץ" תהיה חריגה – הרי כולם נוהגים כך.

0 תגובות בנושא ““תוכנית מרשל” בעזה – אתמול

  1. את יודעת? אני מתחיל לחשוב שזווית השחיתות האישית היא דווקא אחלה זווית. וכן, אני משוכנע שהטמבלים אפילו לא מתחילים להעלות על דעתם את האפשרויות הקרימינליות הגלומות בתוכנית מרשל. אפילו החברים הקבלנים של כל מיני אנשים שהשם שלהם (פרטי או משפחה) מתחיל ב-א' יוכלו לשקם הריסות. (הממ….בגלל זה תמיד הטילים האלה מפספסים לתוך בניינים?) אולי הם מחכים שעזה תהיה מגרש חניה גדול בסגנון המוקטעה ז"ל כדי לבנות יותר, והכל רק עניין של זמן.

  2. נו, ברור. ומצד שני, למה לשלוח את המכתב, אם אפשר לפרסם אותו בבלוג?

    נו, בחייך, הם לא יודעים מה הפוטנציאל הכספי שיש לתוכנית כזאת ברמה האישית? אפילו שחיתות כבר לא משחקת תפקיד בטירוף הזה. לפחות שחיתות היתה סיבה רציונלית.

  3. אותו פרלמנטר נרפה ייאחז בכל תירוץ אפשרי כדי לא לענות לך. את הרי לא מתארת לשניה שמישהו יתחיל ברצינות לשקול תוכנית כלכלית מורכבת על סמך תגובות המאזינים – כך שמה שנותר הוא רק עצם שליחת המכתב, אקט סימלי.
    אולי אם תרמזי לכמה חברי כנסת שיש סיכוי שיכניסו משהו לכיסם האישי אם יתפעלו קצת שחיתות מקובלת (שהרי בתוכניות מרשל זורם כסף רב) מישהו אכן ייתייחס.
    עם אידיאולוגיה, כידוע לכולנו, לא הולכים לסופר.

  4. יקירי, אתה יודע שאני לא חושבת שיש דבר כזה, בוטה מדי. ה"בוטה מדי" היה קשור אך ורק לשאלה האם אני רוצה לשלוח לפרץ את המכתב הזה כך שיהיה איזשהו סיכוי לקבל תגובה מאיזה עוזר פרלמנטרי דלוח, שאם הוא רואה "יצור נרפה וחסר חוט שדרה" או משהו כזה הוא ישר קופץ עם שטויות הפוליטיקל קורקטנס של "תדברו יפה אחרת לא נתייחס אליכם" (כאילו שמתייחסים למי שמדבר יפה, כאילו שהנושאים שמדברים עליהם יפים וכו'). אתה ואני מכירים את החרא הזה היטב מהפורומים. לחרא הזה התייחסתי.

  5. כוסית ושוקי יקרים – אין בוטה מדי. כל אמירה רשמית במדינה הזאת היא אגרוף לראש עד כדי כך שהמוח כולו הופך ליבלת גדולה, קשיחה, אטומה ומיותרת. זה מה שקורה אחרי שנים של חשיפה ל-newspeak ישראלי. גדר הביטחון של השכל. החומר האפור נקרש לחומר צמיגי שכנראה רק אורי גלר יכול לכופף.

    היתרון היחיד הוא שפחות כואב כשדופקים את הראש בקיר….אופס, גם את זה לא כדאי לנסות, יש סיכוי שהוא בנוי בשיטת פל-קל.

  6. מבקש לשלוח במייל ל-aperetz@knesset.gov.il

    ואותה בקשה לכל אחת ואחד מקוראותייך וקוראייך שהצביעו

    למפלגת העבודה ומזדהים עם רוח המכתב.

    נא לשלוח העתק לעבודה שחורה.

השאר תגובה